Moc dobře víme, jak je složité orientovat se v právních předpisech a zákonech, zejména pokud jsou psány odborně, ale mnohdy nesrozumitelně. Proto jsme obchodní podmínky napsali transparentně, správně a hlavně lidsky. 

1. ÚVOD

1.1. E-shop na webové stránce rajtiskaren.cz je provozován naší společností ABEL-Computer s.r.o., IČO: 476 78 488, se sídlem Oblouková 2831/1, Předměstí 746 01 Opava, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 4237. Dále v textu těchto obchodních podmínek budeme o naší společnosti mluvit jako o nás. Budeme tedy používat zájmeno „my“.

1.2. Aby byly tyto obchodní podmínky čtivější a hlavně, aby byly pro vás, naše zákazníky, dostatečně srozumitelné, nebudeme vás v textu označovat žádnými komplikovanými právními pojmy. Budeme proto jednoduše používat zájmeno „vy“.

1.3. Pokud si budete chtít objednat z našeho e-shopu rajtiskaren.cz (dále zkráceně jen „náš e-shop“), budeme pro nastavení podmínek našeho vzájemného smluvního vztahu používat tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“ nebo „tyto OP“). Pokud bychom si v samostatné individuální smlouvě domluvili něco, co by bylo v rozporu s těmito OP, bude mít tohle naše vzájemné smluvní ujednání přednost před tím, co je uvedeno v těchto OP.

1.4. Tyto OP jsou závazné pro všechny, kteří si budou objednávat zboží na našem e-shopu. Na několika místech se budeme muset odkázat i na zákonná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jako zkratku tohoto zákona budeme používat „OZ“.

1.5. Tyto OP i kupní smlouva, jíž jsou OP součástí, jsou uzavírány v českém jazyce. Domluvme se, že pro uzavírání smluv budeme používat jen český jazyk. 

1.6. V souladu s § 1826 OZ vás informujeme, že nejsme vázáni žádným kodexem chování.

2. FUNGOVÁNÍ E-SHOPU

2.1. V prvé řadě si řekněme něco o tom, jak funguje náš e-shop a nákupy na něm.

2.2. Pokud si cokoliv vyhlédnete na našem e-shopu, vyberete si množství požadovaného zboží a kliknete na tlačítko Koupit. Tímto se vám zboží vloží do virtuálního nákupního košíku. Abychom vám mohli jeho obsah poslat, vyzveme vás v dalším kroku k zadání kontaktních údajů a k výběru způsobu dopravy a volby přepravce, anebo si pro zboží přijedete sami a osobně si jej vyzvednete u nás na prodejně v Opavě. Po celou dobu můžete kontrolovat a měnit údaje, které jste do objednávkového formuláře vložili.

2.3. Po zadání těchto údajů a odsouhlasení seznámení se s těmito OP ještě jednou pro kontrolu zrekapitulujeme seznam zboží, které si chcete objednat a vámi zadané osobní údaje. Pokud máte k dispozici slevový kód, vložíte jej do kolonky „slevový kód“. Sleva se odečte v nákupním košíku a ještě před odesláním objednávky tak uvidíte, jaká je konečná cena za zboží. Poté kliknete na tlačítko „Odeslat objednávku“. Tímto krokem mimo jiné vyslovujete svůj souhlas s užitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Vše si prosím před odesláním objednávky důkladně zkontrolujte.  

2.4. Neprodleně po obdržení objednávky se vám zobrazí potvrzení o jejím přijetí. Tento krok z naší strany však má jen informativní charakter a jeho učiněním nedochází k uzavření kupní smlouvy. 

2.5. V těchto OP musíme chránit i sebe, a to hlavně před tiskařskými šotky nebo chybami v systému. Proto prosím berte na vědomí, že uvedení veškerého zboží a cen na našich e-shopech je jen informativní a nejde o nabídku k uzavření kupní smlouvy dle § 1732 OZ. K uzavření kupní smlouvy dojde až ve chvíli, kdy nám přijde vaše objednávka, my zkontrolujeme, že zboží máme na skladě, že vše ostatní hraje a objednávku vám potvrdíme na e-mail, který jste v objednávce zadali jako kontaktní. Pokud nám budou chybět nějaké vaše údaje, požádáme vás o jejich doplnění, nebo nabídku nepřijmeme.

2.6. Pro fajnšmekry přeloženo do právničiny: Zboží vystavené na našem e-shopu není nabídkou k uzavření smlouvy a vaše objednávka není akceptací. Nabídku učiníte vy tím, že pošlete objednávku a my ji akceptujeme tím, že vám pošleme její přijetí.

2.7. Pro usnadnění bude veškerá naše komunikace probíhat e-mailem. Náš kontaktní e-mail je info@rajtiskaren.cz.

2.8. Pro jistotu jen uvádíme, že veškeré náklady, které vám vzniknou z důvodu použití prostředku komunikace na dálku (např. internetové připojení), si budete hradit sami.

2.9. Informace o smlouvách, které spolu uzavřeme, u nás budou uloženy. Tyto informace nejsou veřejně přístupné, ale pokud budete chtít, dejte nám vědět prostřednictvím e-mailu a my vám informace a smlouvy zašleme elektronickou cestou.

3. PLATBA

3.1. Pro zaplacení zboží nabízíme tyto možnosti: platba převodem na účet, platba přes platební bránu (bankovní převod, platba kartou a další), platba dobírkou a platba hotově či kartou při osobním vyzvednutí věci.

3.2. Pokud si vyberete platbu bankovním převodem, zašleme vám na váš e-mail po obdržení objednávky platební údaje – číslo našeho účtu, variabilní symbol a částku k zaplacení. Je nutné, abyste nám částku zaslali pod variabilním symbolem, který vám zašleme, jinak nebudeme moct platbu spojit s vaší objednávkou. Po připsání peněz na náš účet vám zašleme potvrzení objednávky. 

3.3. Při zvolení možnosti platby přes platební bránu budete přesměrováni na platební bránu, kde se budete řídit pokyny příslušného poskytovatele platebních služeb.

3.4. V případě volby úhrady ceny zboží na dobírku zaplatíte kupní cenu přepravci.

3.5. Dohodněme se na tom, že pokud budete platit platební kartou nebo převodem na účet, tak dokud nám na účet nepřijde vaše platba za objednané zboží, zůstane zboží v našem vlastnictví. Vlastníkem zboží se stanete až úplným zaplacením kupní ceny.

4. CENA ZA ZBOŽÍ A JEHO DORUČENÍ K VÁM

4.1. Jak už jsme uváděli, ceny uvedené na našich e-shopech jsou pouze informativní. Závaznou a konečnou se cena stává až ve chvíli našeho přijetí vaší nabídky.

4.2. Cena je na našich e-shopech uvedena jak s DPH, tak i bez DPH. Pokud u ceny není tento údaj uveden, platí, že jde o cenu s DPH.

4.3. V ceně za zboží není zahrnut poplatek za poštovné a balné, který se liší v závislosti na tom, kterého dopravce si pro doručení zboží vyberete. S výší tohoto poplatku budete seznámeni nejpozději v okamžiku výběru způsobu dopravy. Toto však platí pouze při odesílání v rámci České republiky. Do zahraničí odesíláme zboží pouze po předchozí domluvě.

4.4. Osobní odběr u nás na prodejně je samozřejmě zdarma.

4.5. Veškeré objednané zboží vám zašleme nejpozději do pěti pracovních dnů ode zaplacení kupní ceny. Pokud jste si v objednávce vybrali osobní vyzvednutí zboží, dáme vám vědět, až bude zboží připraveno k výdeji. Pokud vám budeme zboží odesílat poštou, tak naším předáním dopravci na vás přechází nebezpečí škody na věci.

4.6. V případě, že vám zásilka dorazí zjevně poškozená, oznamte to přepravci. Pokud bude obal zásilky vykazovat známky toho, že se do něj snažil někdo neoprávněně dostat, nemusíte takovou zásilku od přepravce převzít. V takovém případě nám hned dejte vědět a domluvíme se na dalším postupu.

4.7. Pokud během přepravy (tj. od převzetí zboží dopravcem až po předání do vašich rukou) dojde k poškození zásilky a zboží a vy budete chtít urychlit získání nepoškozeného zboží, využijte naši službu Pojištění zásilky.

4.8. Tato služba Pojištění zásilky vám garantuje, že v případě zjevného poškození zásilky zajistíme na naše náklady její odvoz (pokud se nedomluvíme jinak) a neprodleně po vyzvednutí vám zašleme nový, bezvadný kus. Vaší povinností však je, abyste nám oznámili doručení poškozené zásilky bezodkladně po jejím převzetí (nejpozději do 24 hod od jejího převzetí) na naši kontaktní e-mailovou adresu a společně s tím nám zaslali fotografie prokazující toto poškození. Cena služby Pojištění zásilky bude vždy uvedena při rekapitulaci objednávky před jejím odesláním. Při odstoupení od smlouvy se poplatek za tuto službu nevrací.

5. ZÁKAZNICKÝ ÚČET

5.1. Pokud budete chtít na našem e-shopu nakupovat častěji, doporučujeme zřídit si zákaznický účet, který vám přinese spoustu výhod a zjednodušení. Zákaznický účet vám například umožní uložit si své objednávky a provést je znovu, aniž byste museli zboží hledat na našem e-shopu, předvyplnit doručovací adresy a další.

5.2. Pro založení zákaznického účtu od vás budeme potřebovat několik údajů, jako je jméno, příjmení a adresa. Tyto údaje prosím udržujte neustále aktuální.

5.3. Zákaznický účet je spojen s vaší e-mailovou adresou.

5.4. Heslo k vašemu zákaznickému účtu budete znát jen vy, my k němu nebudeme mít přístup. Pokud heslo zapomenete, nezoufejte. Stačí při zadávání přihlašovacích údajů k zákaznickému účtu kliknout na „Zapomněl jsem heslo“ a náš automat vám po zadání vaší e-mailové adresy vytvoří a zašle nové heslo.

5.5. Je důležité si říct, že za váš zákaznický účet jste odpovědni. Aby nedošlo k nějakému zneužití ze strany třetích osob nebo porušení vašich práv, nemůžete umožnit jiným osobám, aby využívaly váš zákaznický účet. Rovněž si pečlivě chraňte své přihlašovací údaje. Pokud je někomu, byť z nedbalosti, vyzradíte a dojde ke zneužití vašeho zákaznického účtu, nesete za takové zneužití odpovědnost.

5.6. Pokud se domníváte, že vaše přihlašovací údaje někdo zneužil nebo může zneužít, dejte nám neprodleně vědět a my po domluvě s vámi váš zákaznický účet zablokujeme.

6. SLEVOVÉ KÓDY

6.1. V rámci provozu e-shopu vám můžeme poskytnout slevový kód na nákup našeho zboží. Domluvme se ale na pravidlech jejich fungování.

6.2. Slevové kódy:

a. můžete uplatnit u veškerého zboží s výjimkou toho, které je označeno jako „výprodej“;
b. nelze použít opakovaně;
c. nelze je vzájemně kombinovat – vždy si musíte vybrat jen jeden, který použijete.

6.3. Pokud budete chtít slevové kódy použít při nákupu více kusů zboží, sleva se vám odečte od každého kusu zboží. Při odstoupení od smlouvy pak budete mít nárok na vrácení částky ve výši, kterou jste za dané zboží skutečně zaplatili po odečtení slevy.

6.4. Vezměte na vědomí, že platnost slevových kódů je časově omezena. Po uplynutí doby jeho platnosti slevový kód přestane být funkční a danou slevu vám nemůžeme poskytnout.

7. ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE

7.1. Zboží by při jeho převzetí mělo mít takové vlastnosti, které lze s ohledem na povahu zboží obvykle očekávat, hodit se k účelu, který pro jeho použití uvádíme, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá a mělo by být doručeno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a vyhovovat požadavkům právních předpisů.

7.2. Domluvme se tak, že pokud zboží tyto vlastnosti mít nebude, dáte nám hned vědět a my uděláme vše pro nápravu. Je však nutné, abyste nám vadu věci oznámili bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistíte a aby ode dne převzetí zboží neuběhla doba delší než 24 měsíců, jinak takovou reklamaci nebudeme moct uznat. Rovněž je třeba říct, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Pokud se objeví až později, budete muset prokázat, že věc byla vadná při jejím převzetí. Pokud zboží nakupujete jako podnikatel, vztahuje se naše odpovědnost pouze na vady, které zboží mělo v době jeho převzetí.

7.3. Po vytknutí vady je potřeba, abyste nám vadné zboží zaslali, případně odevzdali v naší prodejně, abychom mohli vadu řádně posoudit. Pokud se rozhodnete nám zboží zaslat poštou, poprosíme vás o zaslání několika informací, abychom mohli reklamaci správně a včas vyřešit: zaslání kopie faktury (příp. alespoň její číslo), popis závady, v případě chybné tiskové kazety přiložit vzorové výtisky, ze kterých bude chyba viditelná. 

7.4. K uplatnění všech vašich práv z vadného plnění slouží formulář, který je nedílnou součástí těchto OP. 

7.5. Reklamovat samozřejmě nelze vady, které jste sami způsobili, nebo o kterých jste věděli již při uzavírání kupní smlouvy. Také nelze reklamovat zboží pro vady, pro které byla snížená kupní cena. Reklamovat nemůžete ani běžné opotřebení věci. Ve všech těchto případech bychom museli vaši reklamaci zamítnout.

7.6. O tom, zda reklamaci přijmeme, rozhodneme ve většině případů ihned. Pokud však půjde o složitější případ, dáme vám vědět do tří dnů od předložení zboží k reklamaci. V každém případě ale reklamaci vyřídíme do 30 dnů, ledaže bychom se s vámi domluvili na delší lhůtě.

7.7. Po přijetí zboží vám vystavíme reklamační protokol, ve kterém uvedeme den přijetí zboží k reklamaci, vámi popisovanou vadu a váš požadavek na odstranění vady.

7.8. Pokud zjistíme, že zboží má vadu, odstraníme ji, a to způsobem zvoleným s přihlédnutím k vašemu požadavku. A jaké jsou vlastně možnosti odstranění vad? Vadu lze odstranit buď opravením zboží, vyměněním vadného zboží za nové zboží, přiměřenou slevou z kupní ceny, anebo odstoupením od smlouvy. Odstoupit od smlouvy však můžete pouze v případě, pokud má zboží podstatnou vadu, pokud věc nemůžete řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě, nebo při větším počtu vad.

7.9. Informujeme vás, že máte nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Toto právo však musíte u nás uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1. Pokud nakupujete zboží jako spotřebitel, máte rovněž právo do 14 dnů ode dne převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy, a to i bez udání důvodu. K odstoupení od smlouvy prosím použijte formulář, který je nedílnou součástí těchto OP.

8.2. Zboží nám pak bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14  dnů od odstoupení od smlouvy, zašlete zpět nebo vrátíte v naší prodejně. Musíme vás však upozornit, že veškeré náklady na vrácení zboží jdou v případě odstoupení od smlouvy k vaší tíži.

8.3. Do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vám pak vrátíme peníze za zboží, a to bezhotovostním převodem na váš bankovní účet. Pokud by nám zboží do této lhůty nedorazilo, můžeme vás požádat o prokázání odeslání zásilky.

8.4. Lhůta 14 dnů k odstoupení od smlouvy slouží k tomu, abyste se seznámili s povahou a vlastnostmi zboží. Nemělo by však dojít ke zjevnému opotřebení. Pokud během 14 dnů ode dne převzetí zboží dojde k poškození nebo opotřebení zakoupené tiskárny a tím i ke snížení její hodnoty, můžeme si nárokovat náhradu vzniklé škody, a to i započtením proti vašemu nároku na vrácení kupní ceny. Při posuzování výše vzniklé škody budeme vždy posuzovat každý případ individuálně. Orientačně se však škoda může pohybovat v těchto mezích:

a. tiskárna byla rozbalena, ale nebyla použita/zapnuta – 0-10 %,
b. tiskárna byla zapnuta – 10-30 %,
c. tiskárna byla zapnuta a zjevně byla používána – 30-50 %. 

8.5. Odstoupení od smlouvy však není možné u jakéhokoliv zboží. Výjimky, kdy nelze odstoupit od smlouvy, stanovuje § 1837 OZ, a jde o následující smlouvy:

a. o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
b. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
c. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na naší vůli;
d. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo přímo pro vás;
e. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím - (Inkoustové náplně a tonery po otevření originálního balení jsou zbožím podléhajícím rychlé zkáze. Kupující má právo bez udání důvodu vrátit pouze neotevřené inkoustové náplně a tonery, a to až do 1 měsíce od převzetí zásilky. Takto lze vrátit pouze zboží, jehož doba použitelnosti vyznačená výrobce na obalu je minimálně 6 měsíců, a to pouze v nepoškozeném a neotevřeném originálním obalu.)
f. o opravě nebo údržbě provedené v místě vámi určeném na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
g. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
h. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud jste porušili jejich původní obal;
i. o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
j. o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud tato plnění poskytujeme v určeném termínu;
k. uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vašim předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

8.6. V případě bezdůvodného odstoupení od kupní smlouvy, jejíž předmětem byla koupě multipacku (zvýhodněný balíček několika kazet nebo kazet + tiskárny), je postup následující:

a. v případě zakoupení multipacku kazet je možné odstoupit od smlouvy i jen částečně, což znamená, že nám můžete vrátit i jen některou ze zakoupených kazet a my vám vrátíme peníze za ní;
b. v případě zakoupení multipacku kazet s tiskárnou lze odstoupit od kupní smlouvy pouze v celém jejím rozsahu. Pokud tedy budete chtít odstoupit od kupní smlouvy, je nutné, abyste nám vrátili veškeré zakoupené zboží. 

8.7. Pokud vám se zbožím zašleme dárek a vy se rozhodnete odstoupit od smlouvy dle tohoto článku, tj. bez udání důvodu a do 14 dnů ode dne obdržení zboží, dohodněme se, že nám spolu se zbožím vrátíte i dárek. Darovací smlouva se v takovém případě sjednává s rozvazovací podmínkou.

8.8. Berte prosím na vědomí, že náklady spojené s navrácením zboží jdou k vaší tíži.

9.  OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1. Informace o tom, jak nakládáme s vámi poskytnutými osobními údaji naleznete v naší Politice ochrany osobních údajů dostupnou zde.

9.2. Nad dodržováním pravidel dohlíží Úřad pro ochranu osobních údajů, a proto pokud budete mít za to, že osobní údaje zpracováváme v rozporu s právními předpisy, můžete na nás podat u tohoto úřadu stížnost. Sídlo a kontaktní údaje naleznete na těchto webových stránkách.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1. Pokud bude v budoucnu třeba, abychom znění těchto OP upravili, dáme vám o tom vědět na našem webu rajtiskaren.cz, případně pokud máte Zákaznický účet, objeví se informace o změně OP i tam.

10.2.  Kupní smlouva, jejíž součástí jsou i tyto OP, se řídí právem České republiky a veškeré spory budou rozhodovány veřejnými soudy v České republice. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si sjednáváme, že vztah se řídí pořád českým právem. Volbou práva podle předchozí věty nejste jako kupující - spotřebitel, zbaveni ochrany, kterou vám poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

10.3. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Kontrolu nad výkonem našeho živnostenského oprávnění vykonává příslušný živnostenský úřad. Na to, že dodržujeme všechny předpisy týkající se práv spotřebitelů dohlíží i Česká obchodní inspekce.

10.4. Berte na vědomí, že na sebe přebíráte nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 OZ.

10.5. Pokud zboží nakoupíte jako spotřebitel a máte zájem vyřešit spor s námi mimosoudní cestou, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci.